کشتی نجات وارد آبهای خلیج عدن شد
تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 1:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

کاپیتان کشتی نجات اعلام کرد که این کشتی بامداد امروز (یک شنبه) با عبور از شمال غرب اقیانوس هند، وارد خلیج عدن شد.

 

 

کاپیتان مسعود قاضی میرسعید روز یک شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مستقر در کشتی ایران شاهد (کشتی نجات)، گفت: تاکنون (در ششمین روز حرکت کشتی نجات) بیش از یک هزار مایل از فاصله یکهزارو 785 مایلی مسیر بندرعباس تا بندر حدیده یمن را پیموده ایم.

وی افزود: از ساعت 12 امروز مسیر کشتی در کریدور بین المللی به سمت باب المندب بوده و به مدت 5/2 روز ادامه خواهد داشت.

کاپیتان کشتی نجات همچنین با بیان این که از ساعت 5/4 صبح امروز در دو مرحله یک فروند ناو جنگی متعلق به ائتلاف بین المللی دریایی با کشتی نجات تماس رادیویی برقرار کرد و ضمن پرسیدن مبداء و مقصد این کشتی با فاصله 6 مایلی از سمت راست کشتی نجات در حال همراهی و حرکت با ما می باشد، افزود: موضوع همراهی کشتی ها در حمل و نقل دریایی امری عادی و مرسوم است و معمولا ناوگروه هایی از کشورهای مختلف جهان از جمله ناو گروه مقتدر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همین راستا و جهت حفظ امنیت ناوگان حمل و نقل تجاری در محدوده کریدور بین المللی حضور داشته و در صورت حمله از سوی دزدان دریایی بدون در نظر گرفتن ملیت کشتی ها، وارد عمل می شوند.

وی وضعیت جوی امروز را به حمدالله روبه بهبود دانست و اظهار داشت: از امروز با ورود به خلیج عدن انتظار می رود از تکان های کشتی کاسته شده و سرعت کشتی به بالاترین حد ممکن افزایش یابد و اگر همه چیز طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی قبلی پیش برود امیدواریم با یاری خدا اواخر روز 31 اردیبهشت در محدوده بندر حدیده یمن باشیم.

کشتی کمک های مردمی و امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن (کشتی ایران شاهد خرمشهر یا همان کشتی نجات) در شامگاه دوشنبه 21 اردیبهشت از بندر شهید رجایی بندر عباس به سمت بندر الحدیده یمن در دریای سرخ، حرکت خود را آغاز کرده است.

2 هزارو 500 تن کمک های مردم ایران شامل برنج، آرد، تن ماهی، چادر، پتو و اقلام دارویی - درمانی و 3 فعال ضد جنگ از اروپا و آمریکا، به همراه کادر پزشکی، کشتی نجات را تا بندر الحدیده یمن همراهی می کنند.

جنگنده های متجاوزعربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی از 53 روز پیش (ششم فروردین) تجاوز ضدانسانی خود را به یمن آغاز کرده اند که تاکنون بیش از 3 هزارو 800 یمنی که بیشتر آنها از کودکان و زنان بودند کشته شده و هزاران نفر دیگر نیز مجروح شد اند.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: